7 redenenen waarom mensen falen met network marketing
19 oktober 2021 
12 min. leestijd

7 redenenen waarom mensen falen met network marketing

Het is geen geheim dat netwerkmarketing best lastig kan zijn in het begin. Helemaal als je nieuw of onervaren bent.

En we beginnen allemaal nieuw en onervaren. Dus ik ben blij dat je op deze blog bent beland omdat je op het punt staat de 7 redenen te leren waarom mensen falen in netwerkmarketing.

Zelf ben ik al enige tijd bezig met network marketing en in het begin heb ik vaak genoeg bijna de handdoek in de ring gegooid.

Niks lukte en ik wist niet hoe ik het moest aanpakken

Maar doordat ik mezelf heb ontwikkeld en heb geleerd van de fouten die ik gemaakt heb (en die van anderen) kan ik mo zo langzamerhand een expert noemen.

Momenteel pas ik network marketing toe met het bedrijf AI.Marketing. 


Sinds 14 december 2020 ben ik met AI. Marketing een team aan het bouwen en heb inmiddels meer dan 1000 personen ingeschreven.


Dat gaat best gemakkelijk, mede doordat ik nu weet hoe het spelletje werkt!

Wat is network marketing?

Network marketing wordt ook wel multi level marketing genoemd.  

Netwerk marketing is een businessmodel waarin verkopers onafhankelijk werken om producten of diensten te promoten.

7 redenenen waarom mensen falen met network marketing

De verkopers of agenten werken zelfstandig. Wanneer je andere verkopers aanmeld bij je organisatie ga je zelf meer verdienen.

Je gaat dan uiteindelijk je downlines ook aanmoedigen om hetzelfde te doen, en zo creëer je een groot team en komt het grote geld vanzelf naar je toe.

Waarom mensen falen in netwerkmarketing

Er kan gemakkelijk worden beweerd dat er veel redenen zijn waarom mensen falen. Iedereen is anders en dat geldt ook voor hun omstandigheden.

Deze blog gaat niet over willekeurige manieren waarop netwerkmarketeers falen. Deze blog gaat over de meest voorkomende redenen waarom mensen falen.

In feite is er weinig tot geen waarde in de willekeurige manieren waarop mensen falen - niet als je begrijpt dat succes met opzet kan worden 'gecreëerd.

En dat is wat ik wil dat je weet - " succes kan opzettelijk worden gecreëerd " - want dat is het doel van deze blog om jou te helpen opzettelijk succes te creëren in netwerkmarketing.

Daarom ga je in deze blog leren wat je moet doen, door te leren - wat je niet moet doen.

Want als je de veelvoorkomende valkuilen en misstappen kunt vermijden waarom mensen falen in netwerkmarketing, ben je straks in een veel betere positie om je te concentreren op wat je kunt doen om je potentieel voor succes te maximaliseren.

Het laatste punt voordat we ingaan op de 7 redenen waarom mensen falen in netwerkmarketing.

Ik heb deze 7 redenen waarom mensen falen in een specifieke volgorde gezet, omdat elk van deze redenen waarom netwerkmarketeers falen op elkaar voortbouwen en uiteindelijk mislukking garanderen als ze niet worden vermeden.

Dus doe alsjeblieft je best om elk van deze redenen te vermijden waarom mensen falen in netwerkmarketing. 

7 redenenen waarom mensen falen met network marketing

REDEN 1: Verwachtingen | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De #1 reden waarom mensen falen in netwerkmarketing zijn hun verwachtingen. 

Onze verwachtingen zijn wat we geloven wat het bedrijf je te bieden heeft.

Daarom moeten we ons echt bewust worden van onze verwachtingen en de 3 soorten verwachtingen waar we ons bewust van moeten worden en op moeten letten zijn:

  1. Onze reeds bestaande verwachtingen
  2. De verwachtingen die we creëren door onze ervaring
  3. Verwachtingen gegeven aan gebruik door de invloed van andere mensen

Want als we onze verwachtingen ongecontroleerd laten, zullen onze valse of negatieve verwachtingen wrok veroorzaken. En wrok zal na verloop van tijd ons geloof vernietigen. 

REDEN 2: Mindset | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De tweede reden waarom mensen falen in netwerkmarketing wordt veroorzaakt door hun manier van denken.

Hoewel mentaliteit een enorm breed onderwerp is, moet je het voor jezelf simpel houden. 

Wat de meeste netwerkmarketeers plaagt, is dat ze zich niet realiseren dat ze, om te slagen, "hoogstwaarschijnlijk" een nieuwe denkwijze moeten conditioneren.

En de nieuwe mentaliteit die nodig is, is de mentaliteit van een ondernemer in netwerkmarketing. 

7 redenenen waarom mensen falen met network marketing

Omdat een ondernemersmentaliteit een mentaliteit is die bereid is om dingen uit te zoeken en uitdagingen te overwinnen. 

Dat is precies wat nodig is om in network marketing te slagen.

De ondernemersmentaliteit die een netwerkmarketeer nodig heeft, is geworteld in 4 basisprincipes:

  1. Het vermogen om coaching of coachvermogen te accepteren.
  2. Het verlangen en de bereidheid om dingen voor jezelf uit te zoeken en autodidact te zijn.
  3. De bereidheid om bevrediging uit te stellen en te wachten op toekomstige beloningen.
  4. Een groei mindset, of de overtuiging dat mensen altijd nieuwe vaardigheden en acties kunnen leren.

REDEN 3: Trainen | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De derde reden waarom netwerkmarketeers falen, is training. En helaas is er veel misleidende en slechte training van lage kwaliteit die jarenlang is hergebruikt en herhaald en die het beroep van netwerkmarketing echt pijn doet.

En als je misleidende en slechte training combineert met het feit dat de meeste netwerkmarketeers zelfs worden misleid door te geloven dat hun primaire focus moet liggen op de details van hun producten, hun zakelijke kansen en hun compensatieplan.

Terwijl ze eigenlijk 'lasergefocust' zouden moeten zijn op het leren over mensen. 

Hoe mensen beslissingen nemen, hoe contact te maken met mensen en ze aan te trekken, de wensen en behoeften van mensen, en hoe met mensen te communiceren op een manier die verstandhouding en interesse creëert.

Persoonlijke Ontwikkelingstraining -Training voor professionele ontwikkeling

Persoonlijke en professionele ontwikkeling gaan hand in hand. En als je begrijpt dat het echte doel van een training is om je te helpen leren hoe mensen denken en beslissingen nemen, ben je in een positie om een positieve impact te hebben op je eigen leven en dat van anderen.

REDEN 4: Angst | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

Angst is de vierde reden waarom netwerkmarketeers falen. En in het begin treft angst vrijwel elke netwerkmarketeer, maar het goede nieuws is dat jij je niet door angst hoeft te laten beheersen of je succes hoeft te dicteren.

Want als je begrijpt dat er eigenlijk maar twee soorten angsten zijn die je van succes kunnen weerhouden:

  1. Mentale angsten
  2. Fysieke angst (angst die je in het lichaam kunt 'voelen')

Geestelijke angsten zijn doorgaans gemakkelijk te identificeren en kunnen altijd worden overwonnen met training en een nieuw perspectief. 

Het is de fysieke angst of dat onderbuikgevoel dat het moeilijkst te overwinnen is.

Dus als je bang bent om een bedrijf op te bouwen, komt dat waarschijnlijk doordat je niet precies weet wat je moet zeggen of doen om je bedrijf op te bouwen, of dat je geen duidelijk beeld hebt van wat er echt nodig is om te slagen.

REDEN 5: Actie | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De vijfdereden waarom mensen falen in netwerkmarketing is actie, omdat de meeste mensen zich niet realiseren dat er maar twee soorten actie zijn waarmee je kunt slagen in netwerkmarketing of in elk bedrijf.

En de twee soorten acties zijn:

  1. Consistente actie
  2. Massale actie

En helaas worden de meeste netwerkmarketeers ertoe gebracht te geloven dat ze succes kunnen creëren met sporadische actie of een eenmalige korte uitbarsting van actie.

Of ze zijn zo misleid dat ze het grootste deel van hun tijd besteden aan eindeloze trainingsgesprekken en webinars te volgen in plaats van aan zakelijke activiteiten zoals contact leggen met mensen en marketing.

Begrijp me niet verkeerd,  training is belangrijk, heel belangrijk.

Maar de waarheid is dat training alleen krachtig is als het wordt toegepast. Verwar training dus nooit met actie, want het verwarren van training met actie is een grote fout die ervoor zorgt dat veel netwerkmarketeers falen.

7 redenenen waarom mensen falen met network marketing

REDEN 6: Motivatie | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De zesde reden waarom netwerkmarketeers falen, is motivatie. Succes in netwerkmarketing zonder motivatie zal nooit wat gaan worden. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt dat er twee soorten motivatie zijn:

  1. Externe motivatie
  2. Interne motivatie

Helaas richten de meeste mensen zich op externe motivatie. Externe motivatie zijn in feite dingen die we gemakkelijk kunnen zien en voorstellen die ons motiveren - zoals een auto of een groter salaris. 

Externe motivatie zijn ook zaken als inspirerende YouTube- video's of motiverende speeches.

Externe motivatie maakt ons enthousiast - maar slechts tijdelijk. Dat is waarom als je succes wilt creëren, je moet leren om interne motivatie te creëren.

Interne motivatie is jouw persoonlijke WAAROM. 

Het is wat je drijft, inspireert en je vooruit helpt. Interne motivatie is de drijvende kracht die eist dat we meer "ZIJN". 

Het beste is dat je jouw interne motivatie kunt beheersen, maar alleen als je er klaar voor bent.

Om je interne motivatie te beheersen moet je controle nemen over wie je wilt en bereid bent te "ZIJN" om je doelen te bereiken. 

Om nieuwe resultaten of een nieuw leven te creëren, is een nieuwe jij nodig. 

Met andere woorden, je hebt een persoonlijke filosofie nodig over naar wie je bereid bent te 'zijn', waarnaar je bereid en bereid bent te leven.

REDEN 7: Niet de juiste sponsor | Waarom mensen falen in netwerkmarketing

De zevende en laatste reden waarom mensen falen in netwerkmarketing, is dat ze zich bij de verkeerde persoon of sponsor hebben aangesloten. 

Maak je geen zorgen - als je je bij de verkeerde persoon of het verkeerde team hebt aangesloten, ben je niet gedoemd te mislukken.

Ingeschreven zijn onder de verkeerde persoon of het verkeerde team heeft niets te maken met het product, de dienst die wordt verkocht, het compensatieplan of zelfs het bedrijf. 

Helaas begrijpen veel netwerkmarketeers niet dat het product, het compensatie plan en het bedrijf geen succes of mislukking dicteren. 

Als de persoon met wie je zaken doet of het team waar je lid van bent je niet helpt waarom er mensen falen in netwerkmarketing die ik met je heb gedeeld, ben je bij de verkeerde sponsor aangekomen. 

Je sponsor -en team er is om jou te helpen en  van jou een leider te maken.  

Als ze je niet helpen bij het implementeren en begrijpen van deze 7 redenen waarom mensen falen in  netwerk marketing, helpen ze je niet op weg naar echt leiderschap.

Echt leiderschap dat zich vertaalt in succes in network marketing heeft niets te maken met een rang of titel die een netwerkmarketingbedrijf jou kan geven. 

Echt leiderschap heeft alles te maken met wie je bent, waar je voor staat en wat je doet om anderen te helpen zich te ontwikkelen tot leiders.

Maar het goede nieuws is: je kunt je eigen weg banen, ongeacht je huidige situatie, omdat je net hebt geleerd waarom mensen falen. 

Je kunt deze informatie dus gebruiken om uzelf te ontwikkelen tot de leider die u nodig heeft om een All Star in je netwerk bedrijf te worden.

Wil je starten met network marketing?

Ik heb een waardevol e-book voor je gemaakt die je via deze link gratis kunt downloaden. Het is een uitgebreid e-book waar je kunt leren om een network marketing business op te starten waar je geen producten hoeft te verkopen

Download je E-book>>>>>

ebook valentus


Over de schrijver
Geert Louters is de auteur van verdienwijzer.nl. Een paar jaar terug was ik nieuwsgierig of het mogelijk is om een passief inkomen op te bouwen via internet. Ik ben er achter gekomen dat dit absoluut mogelijk is. Ik wil jou graag leren hoe je geld kunt verdienen via internet en hoe je jaarlijks heel veel geld kunt besparen. Geld verdienen en geld besparen, alles op één plek! See you at the top!
Reactie plaatsen

Binnen 5 minuten toegang tot de volledige affiliate marketing cursus van Jacko Meijaard!